نهج البلاغه خوانی در دستور کار شورای آموزش و پرورش قرار گیرد 
کد خبر: 4154902
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵

نهج البلاغه خوانی در دستور کار شورای آموزش و پرورش قرار گیرد 

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: موضوع نهج البلاغه خوانی به عنوان دستور کار در شورای فرهنگ عمومی و شورای11 آموزش و پرورش مصوب شود تا در استان موضوع نهج البلاغه خوانی در محیط‌های علمی شروع داشته باشیم.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی امروز ٢٢ تیرماه در همایش تبیینی اندیشه تمدنی از نگاه امام علی(ع) در نهج البلاغه با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه جامع ترین کتاب پس از قرآن و راهنمای هدایت انسان در تمام ابعاد زندگی است، گفت: نهج البلاغه کلامی بالاتر از کلام بشر و پایین تر از کلام خداست؛ اما متاسفانه این گنجینه بزرگ و ارزشمند مهجور واقع شده و از ظرفیت علمی و معنوی آن استفاده کامل صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به پایین بودن آمار میزان انس و ارتباط با نهج البلاغه در کشور، افزود: طی یک نظر سنجی در یک جامعه آماری در کشور با طرح این پرسش که تا کنون چند بار نهج‌البلاغه را به طور کامل خوانده‌اید، روشن شد که از شش هزار نفر، فقط حدود پنج درصد، آن هم تنها یک‌بار نهج‌البلاغه را خوانده‌اند.


درباره نهج البلاغه در دانشنامه ایکنا بیشتر بخوانید!


مقام عالی دولت سیزدهم در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه جرج جرداق مسیحی بیش از 200 مرتبه نهج البلاغه را خوانده است و در معرفی شخصیت امیرالمؤمنین7 به دنیا، کتاب ارزشمند الإمام علی صوتُ العدالةِ الإِنسانیة را نوشته است، گفت: نباید ما از این کارخانه انسان ساز و دریای معرفت بی اطلاع و بی بهره باشیم.

قناعت با اشاره به اینکه دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری به سخنان حضرت علی(ع) در نهج البلاغه برای حل مشکلات خرد و کلانش احتیاج دارد و لذا باید به قدر وسع مان از آن توشه برداریم، گفت: نهج‌البلاغه مانند قرآن، یک کتاب سبک زندگی است و جامعه ما همان‌گونه که به آموزه‌های قرآن نیاز دارد، به معارف نهج‌البلاغه نیز محتاج است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف از انس با نهج‌البلاغه، بهره‌برداری از معارف بلند آن است، افزود: نهج البلاغه یک کارگاه انسان‌سازی در جهت خودشناسی و خداشناسی است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به این نکته مهم که باید کاربرد نهج‌البلاغه در زندگی بشر برای جوانان تبیین شود، گفت: جامعیت نهج البلاغه در پرداختن به نیازهای مختلف بشر است و مانند قرآن کتاب سبک زندگی است و جامعه همان طور که به آموزه های قرآن نیاز دارد به نهج البلاغه هم محتاج است.

استاندار خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: موضوع نهج البلاغه خوانی به عنوان دستور کار در شورای فرهنگ عمومی و شورای آموزش و پرورش مصوب شود تا در استان موضوع نهج البلاغه خوانی در محیط های علمی شروع داشته باشیم. 

انتهای پیام
captcha